script src="https://kit.fontawesome.com/a076d05399.js">s

Je kind snapt de lesstof en gaat weer vol zelfvertrouwen naar school

9

Het lukt maar niet op school

Lezen, spelling en/of rekenen blijft lastig. Je kind raakt steeds verder achterop bij de klasgenoten.

9

Geen zelfvertrouwen meer

Ondanks het harde werken blijft de lesstof lastig. Je kind gaat niet meer met plezier naar school. Komt vaak boos en/of verdrietig thuis.

9

Er zit meer in, maar het komt er niet uit

Je hebt het gevoel dat er veel meer in je kind zit dan het op school laat zien. Ook de leerkracht is het met je eens, maar weet er ook niet de vinger op te leggen.

Met plezier en vol zelfvertrouwen naar school

Doordat de lesstof op een andere manier aangeboden wordt, snapt je kind opeens wel hoe het moet. Die moeilijke som of leesopdracht blijkt dan toch mee te vallen. “Zo moeilijk is het helemaal niet” en “op deze manier snap ik het wel” zijn zinnen die ik regelmatig hoor in mijn praktijk.

Door op zoek te gaan naar de oorzaak van het leerprobleem kan er een stevige basis gelegd worden. Geen symptoombestreiding met slechts tijdelijke resultaten (bijvoorbeeld veel meer gaan lezen als het lezen lastig is), maar aanpak vanuit de kern! Door een stevig fundament te bouwen snapt het kind ook echt waar hij/zij mee bezig is. Vanuit deze basis kan hij verder bouwen, met een langdurig resultaat als gevolg.

Leren door gebruik te maken van verschillende leeringangen: voelen, spreken, luisteren, zien en bewegen. 

Het zelfvertrouwen van je kind groeit, doordat het de lesstof wel snapt. Hierdoor gaat het weer met plezier naar school!

“Door een stevig fundament te bouwen, weet je kind hoe het zich de lesstof wél eigen kan maken. Dit geeft zelfvertrouwen en weer plezier in school!”

Op zoek naar de werkelijke oorzaak van leerproblemen

Door het volgen van meerdere opleidingen en cursussen met betrekking tot visueel ingestelde kinderen en hun behoeftes en het werken in de praktijk met deze kinderen, heb ik een brede visie ontwikkeld op het gebied van lees- en rekenproblemen.

Ik ga op zoek naar de werkelijke oorzaak van het leerprobleem. Tijdens de begeleiding sluit ik aan op de behoeftes van het kind. We doen bijvoorbeeld bewegingsoefeningen om de linker- en rechterhersenhelft beter samen te laten werken. Trainen de oogspieren als dat nodig is en gaan aan de slag met het visualiseren van letters, woorden en sommen. Van daaruit wordt er aan een stevig fundament gebouwd. Een fundament waar we weer op vooruit kunnen. De begeleiding past naast iedere vorm van onderwijs. Ik gebruik mijn eigen methodiek, dit kan gewoon naast de methodes van school.

Een andere aanpak met een langdurig resultaat. Daar heeft je kind de rest van zijn leven iets aan!

 

Je kind begrijpt de lesstof veel beter en gaat vol zelfvertrouwen naar school

Je kind begrijpt de lesstof

Het kan weer meedoen met de rest van de klas. Doordat het fundament goed is lukt het nu wel om de lesstof te volgen.

Vol zelfvertrouwen

Als je kind lekker in zijn/haar vel zit, kan het vanuit ontspanning meedoen. Het resultaat wordt beter en dat geeft zelfvertrouwen.

Gaat weer met plezier naar school

Nieuwe dingen zijn minder spannend geworden. Je kind weet hoe het met emoties om kan gaan.

Ervaringen van mijn klanten

Wij zijn op zoek gegaan naar een kindercoach om onze zoon wat meer zelfvertrouwen te geven.

Als hij na de zomervakantie in groep 3 gaat starten hopen wij dat hij sterker in zijn schoenen staat en dat hij zelfstandig aan het werk gaat in de groep.

Sandra neemt de tijd voor het kind. Ze luistert en kijkt goed wat hij nodig heeft en speelt hier goed op in!

Het is mooi om te zien dat onze zoon de handvatten aanpakt en deze ook in de praktijk uitvoert.

Daphne

Mijn zoontje heeft de Kernvisie training gevolgd. Dit heeft hem erg goed gedaan.

In groep 5 kon hij helemaal niet meer meekomen met spelling, hierdoor ging zijn motivatie erg achteruit en ook zijn zelfvertrouwen.

Door deze training te volgen en thuis te oefenen (15 minuten per dag) gaat het steeds beter. Hij krijgt weer meer zelfvertrouwen en gaat veel beter en netter schrijven, zijn hele motivatie wordt beter! Fouten maken is minder erg geworden, hij kijkt nu naar de woordjes die wél goed zijn gegaan en is daar ook trots op. Voorheen zag hij alleen zijn fouten.

Wij zijn erg blij met de begeleiding van Sandra. Hij heeft steeds leuke, afwisselende oefeningen gedaan. Als er iets is kun je altijd appen en krijg je tussendoor ook advies. Zo blijf je niet 3 weken met vragen zitten.

Sandra is zelf ook zeer betrokken, uit haarzelf krijg je ook appjes over hoe het gaat. Zo heb je het gevoel dat je het echt samen doet.

Tanja

Een lange termijn oplossing

Door goed te kijken wat er ten grondslag ligt aan het leerprobleem, wordt er aan een lange termijn oplossing gewerkt. Niet verder oefenen met iets dat voorheen ook niet lukte, maar een andere aanpak die wél bij je kind past. Bouwen aan een stevig fundament waarop je kind vol zelfvertrouwen verder kan bouwen.

Wil jij ook een kind dat de lesstof weer snapt en vol zelfvertrouwen naar school gaat?

Maak dan een vrijblijvende afspraak voor meer informatie

Veelgestelde vragen

Heb ik een verwijzing nodig voor hulp?

Nee hoor, je hebt geen verwijzing nodig voor leerbegeleiding of kindercoaching. Er bestaat wel een vergoed traject voor begeleiding volgens de Kernvisie methode. Hiervoor heb je wel een verwijzing nodig. Dit is de enige methode in praktijk Ik leer op mijn manier die in aanmerking komt voor vergoeding.

Wordt er overlegd met de school van mijn kind?

Het is aan de ouders zelf of er overlegd wordt met school. De begeleiding past naast iedere vorm van onderwijs. Ik gebruik mijn eigen methodiek, dit kan gewoon naast de methodes van school. Vaak is het wel handig dat de leerkracht weet van de begeleiding. Een betrokken leerkracht is altijd fijn en op die manier kan ik ook inspelen op vragen van de leerkracht. Het contact verloopt via de ouder(s), tenzij deze wensen dat ik zelf contact opneem.

Waarom moet de ouder erbij zijn tijdens de begeleiding?

Tijdens de begeleiding leer ik kinderen veel nieuwe dingen. Het is voor de voortgang van de begeleiding belangrijk dat er thuis op dezelfde manier geoefend wordt. We bereiken hiermee het optimale resultaat. 

 

Hoe lang duurt de begeleiding?

Dat is afhankelijk van het soort begeleiding en de hulpvraag van je kind. Ik maak voor ieder kind een op maat gemaakt traject. Sommige kinderen krijgen wekelijks begeleiding, andere 1x per 2 of 3 weken. We spreken dit samen af.

Ervaringen van mijn klanten

Mijn zoon heeft een oogscreening gehad bij Sandra. Hieruit kwam dat zijn ogen niet helemaal goed samenwerken.

Hij krijgt hiervoor oefeningen en we merken nu al dat hij zich iets langer kan concentreren op zijn werk. Hij gaat zelfs dingen natekenen van de computer!

 

Natasja

We zitten sinds kort bij de praktijk van Sandra en wij zijn erg tevreden!

Sandra heeft veel geduld en is flexibel. Ze leert hem op een andere manier om te gaan met de lesstof. Hij krijgt ook oefeningen om zijn ogen beter samen te laten werken. 

We zijn erg blij met de begeleiding.

Leyla

Wil je een oplossing voor de lange termijn?

Neem dan contact met mij op