script src="https://kit.fontawesome.com/a076d05399.js">s

Kinderen die weer stralen, daar word ik blij van!

Over Sandra

Mijn naam is Sandra Bouwman Doornink, getrouwd met Mark en moeder van 3 pubers. Ik werk, naast mijn onderwijspraktijk, als groepsleerkracht op een basisschool. Het is een heerlijk beroep en ik geniet er iedere keer weer van om kinderen te zien groeien!

Helaas is het niet voor ieder kind vanzelfsprekend dat het leren goed gaat. Er zitten in iedere klas wel een aantal kinderen die moeite hebben met lezen, spelling en/of rekenen. Vaak wordt er dan al gauw aan dyslexie gedacht, zo ook jaren geleden bij mijn oudste zoon. Zijn leesproces kwam wat traag op gang en vooral zijn leestempo lag erg laag. Hij bleef hakkelig lezen, maar scoorde door de jaren heen net te hoog op de leestoetsen om in aanmerking te komen voor een dyslexie-onderzoek. Ondertussen bekroop mij steeds meer het gevoel dat er iets anders aan de hand was. Hij had wel een aantal kenmerken van dyslexie, maar het automatiseren van bijvoorbeeld de keersommen ging hem wel gemakkelijk af.

Toen ik op een dag een artikel las over beelddenken (zo’n twaalf jaar geleden was daar nog niet zoveel over bekend) vielen er een heleboel kwartjes bij mij. Ik herkende hem (én mijzelf) in het verhaal! Ik snapte opeens waarom hij tijdens het lezen soms woorden veranderde of oversloeg. Hier wilde ik meer over weten! Vanaf toen ben ik mij verder gaan verdiepen in het beelddenken en alles wat hiermee te maken heeft. Als ik mij ergens in vastbijt, dan wil ik er ook echt alles over weten. Zo rolde ik van de ene training in de andere, ik ging de leerproblemen rondom het beelddenken steeds verder uitdiepen. Ik wilde steeds meer weten over hoe ik deze kinderen het beste kan begeleiden, zodat ze wel mee kunnen komen op school. Ik ontdekte dat het leren ook lastig kan zijn door een slechte samenwerking van de ogen of wanneer er nog primaire reflexen aanwezig zijn.

Waarom is hier op school zo weinig over bekend? Waarom wordt er toch steeds vooral aan dyslexie gedacht? Ik probeer hier steeds meer bekendheid voor te krijgen, maar het komt ook vooral neer op individuele begeleiding om deze kinderen te leren hoe ze zich de lesstof wel eigen kunnen maken. Daarna kunnen ze het ook in de klas toepassen. Ik streef er naar om steeds meer bekendheid hiervoor te krijgen binnen de scholen, zonder dat het de leerkracht extra belast.

Het werken aan zelfvertrouwen en omgaan met gevoelens maakt ook zeker deel uit van mijn begeleiding. Vaak hebben deze kinderen een negatief zelfbeeld, belemmerende gedachten en zijn ze (hoog)gevoelig. Samen met het kind ga ik op zoek naar de kwaliteiten en talenten. Deze gaan we inzetten tijdens de begeleiding. We beginnen met het opzetten van een stevige basis (fundering), waar we in het verdere traject op gaan bouwen. Soms zijn het kleine stapjes en soms maken we enorme sprongen. Alles aangepast op het tempo van het kind. Die merkt vaak al snel dat hij of zij dingen wél kan en begrijpt. Deze ontdekking geeft een enorme boost aan het zelfvertrouwen!

Geen enkel traject verloopt hetzelfde, het wordt geheel aangepast aan de behoeften van het kind. Bij voorkeur is één van de ouders aanwezig bij de begeleiding, zodat er thuis op de goede manier verder geoefend kan worden.

Wanneer ik van ouders hoor dat ik hun kinderen het vertrouwen heb kunnen geven om dingen te doen die voorheen lastig en soms zelfs onmogelijk leken, word ik iedere keer weer blij. Ik kijk er dan ook naar uit om met jou en je kind samen te werken, zodat ook jouw kind weer gaat stralen!

Volg mij op Social Media:

Opleiding Kernvisiecoach

Kinderen begeleiden bij het ombuigen van hun leerprobleem naar een nieuwe leerstrategie.
Helpt het kind effectief naar betere resultaten.

Visueel screener en trainer

Screenen op mogelijke visuele problemen, die o.a. de oorzaak kunnen zijn van lees-, spellingproblemen en problemen met het ruimtelijk inzicht bij rekenen.

Kindercoach

Professionele hulp bij sociale-, emotionele- en gedragsproblemen voor kinderen en hun ouders. Er wordt gekeken naar de mogelijkheden i.p.v. de onmogelijkheden

Hoe klanten mij ervaren

Ik ben superblij met de aandacht en uitleg die mijn dochter krijgt van Sandra. Ze heeft in een korte periode behoorlijke sprongen gemaakt!

Mijn dochter voelt zich nu vrij om te vragen wat ze wil, omdat haar zelfvertrouwen hierin is gegroeid. Ook het leren plannen en het omgaan met beelddenken is erg vooruit gegaan.

De extra uitleg en samen oefenen zorgen voor heel veel zelfvertrouwen en dat doet Sandra met heel veel passie. Er wordt het beste uit mijn kind gehaald. Mijn dochter heeft nu meer motivatie en veel meer doorzettingsvermogen gekregen. En de bijlessen worden ook nog eens als heel erg leuk ervaren, dit gun ik ieder kind!

Soumia

Wil jij samen met mij werken aan een oplossing voor jouw kind?


Klink dan op de onderstaande knop